החירות המפתיעה שלי

מודה, התמכרתי!
איך זה קרה ואיפה מצאתי את החירות שלי?

"התמכרתי" לאינטנסיביות של טיפולי הפוריות.
מי שנמצאת ב"עולם הזה", יודעת ומכירה, מרגע שאת נכנסת לשם, זה משתלט על חייך בסערה. לרובנו זה קורה באופן לא מודע, כאילו שזה חלק מובנה בתהליך הזה.
טיפולי הפוריות שלנו היו ממושכים ומגוונים. ניסינו כמעט כל דבר בתחום. זו היתה תקופה אינטנסיבית מאוד, עברתי מעל עשר שאיבות (בעשירית הפסקתי לספור!!). בכל שאיבה שאבו לא מעט ביציות… איך הרופא הפרטי שלי אמר: "את יכולה לחלק עוברים ברחוב". על כל שאיבה עשו מספר החזרות. חשבון פשוט של כמות ההחזרות שעברתי?? האמת, אין צורך!
שיא הטיפולים היה כשהחזירו לי 4 עוברים לרחם בטיפול אחד!
הסתובבתי עם 4 עוברים ברחם וניהלתי חיי שגרה לכאורה "רגילים". היום זה נראה לי הזוי, אז – אלה היו החיים שלי, קיבלתי את הדברים כפי שהם. מה שצריך לעשות – נעשה, כדי להביא עוד ילד לעולם!
בטיפולי פוריות, החיים סובבים סביב לוחות הזמנים של הטיפולים: זריקות, כדורים, אמפולות, בדיקות דם אינטנסיביות, בדיקות אולטרסאונד, שאיבות של ביציות, החזרות של עוברים ועוד… הכל בזמנים קצובים ומדויקים ע"פ הנחיות הרופא.
חודש אחרי חודש אחרי חודש… ועוד שנה, שנים… הבחירה שלי היתה תמיד לנסות גם בחודש הבא, כי אם לא אעשה, אין סיכוי שזה יקרה.
גבול דק מאוד עובר בין היכולת לנהל את התהליך לבין זה שהוא ינהל אותך, את חייך, את רגשותייך. במהלך טיפולי הפוריות, את נמצאת איפשהו בין שני צדי המתרס. אני זוכרת שאמרתי לעצמי שאני לא אתן לתהליך הזה להשתלט על חיי ולצבוע אותם בגוון הזה. אני אנהל אותו באופן מודע ומפוכח. היכולת להיות במקום הזה בתהליך היא משמעותית והרבה פעמים כמעט בלתי אפשרית בלי עזרה מקצועית, בגלל הכמיהה העצומה לילד.
החירות שלי היתה הבחירה בפונדקאות. זה לא קרה מיד, תהליך ההשלמה עם העובדה שכבר לא תוכלי להרות בעצמך, לוקח זמן… הרבה זמן.

בדיעבד הבנתי, איך החלטה אחת שחררה ברגע אחד את העבדות לתהליך שתלטני וכובש, שיכול היה להימשך עוד הרבה שנים.
לא, פונדקאות זה ממש לא פיקניק, זה תהליך ארוך ומורכב – ביורוקרטית, משפטית ורגשית. אחרי שני תהליכי פונדקאות, אני יודעת – שם היתה החירות שלנו – בסופם גילי שלנו נולדה!
כשחזרנו הביתה מבית החולים לאחר שגילי נולדה, ישבתי איתה על הספה, היא בזרועותיי וברגע אחד לאחר שנים של מסע אישי, זוגי ומשפחתי, הרגשתי אותה – את החירות הזו שמלאה לי את כל הגוף והנשמה.
מאחלת לכל זוג ולכל איש.ה למצוא את הדרך שלו להגיע לחירות!