חוק הפונדקאות – איך משרד הבריאות מפקח על תהליכי פונדקאות בארץ?

תהליך פונדקאות בישראל מפוקח על-ידי הועדה ל"אישור הסכמים לנשיאת עוברים" של משרד הבריאות.
הרכב הוועדה כולל שמונה חברים ע"פ תחומי התמחותם: האחראית הארצית – גב' אתי דקל, שני רופאים מומחים ביילוד ובגינקולוגיה, רופא מומחה ברפואה פנימית, פסיכולוג קליני, עובד סוציאלי, משפטן, רב או איש דת לפי דתם של הצדדים להסכם.
לא מעט אנשים מתייחסים לוועדה כאבן דרך ביורוקרטית שצריך לעבור אותה, אך יש בזה הרבה מעבר לביורוקרטיה. למה זה חשוב לכם כהורים מיועדים ולפונדקאיות?

אנחנו כאן כדי לעזור לכל הטוב הזה לקרות!

אף אחד לא אוהב ביורוקרטיה, אבל השאלה החשובה היא לשם מה היא נועדה ואיך היא משרתת אתכם בתהליך הפונדקאות?
מדינת ישראל מצטיינת בבירוקרטיה, גם בפונדקאות, אך בתהליך הרגיש הזה שיש בו לא מעט מורכבות, לביורוקרטיה יש ערך כי היא גורמת לו להיות יותר בטוח עבורכם ועבור הפונדקאית שלכם. בואו נדגים איך – הפונדקאית שלכם נושאת את הדבר היקר ביותר עבורכם רגשית וכלכלית.
אתם (וגם אנחנו) רוצים שהיא תתאים מבחינה רפואית, אישיותית ורגשית. פונדקאית שעוברת תהליך בארץ, צריכה לעבור מספר שלבים וזה לכשעצמו מהווה מנגנון סינון טבעי לפונדקאיות שלא מתאימות. בנוסף, יש משהו בתהליך הזה שמאפשר להן "להתבשל" ולהגיע מוכנות הרבה יותר. זה טוב וחשוב לשני הצדדים, להורים המיועדים ולפונדקאית ומשפחתה. אישור הוועדה של משרד הבריאות מהווה את ה"חותמת" שהיא כשירה לעבור את התהליך מכל הבחינות ובכך זה מעלה את סיכויי ההצלחה של התהליך, תוך חוויה טובה ומשמעותית לשני הצדדים השותפים, במטרה להגשים את החלום שלכם להביא ילד לעולם.

מה מגישים לועדת לועדת הפונדקאות של משרד הבריאות?

לוועדה מגישים "תיק" מסודר ומאורגן, הכולל את המסמכים של ההורים המיועדים, הפונדקאית והמסמכים המשותפים של שני הצדדים, למשל: בדיקות ומסמכים רפואיים, אבחון פסיכולוגי של הפונדקאית וחוות הדעת הפסיכולוגית של ההורים, הסכם משפטי, תצהירים, ביטוח, תמצית רישום ממשרד הפנים, דוח רישום פלילי מהמשטרה, ההסכם עם מרכז הפונדקאות ועוד.

בעבודה מיומנת ויסודית אפשר בקלות להגיש את כל התיק לוועדה תוך חודשיים בלבד! כן, 2 חודשים בלבד.
הועדה בוחנת את המסמכים שהוגשו לה, שומעת את הצדדים להסכם (במידת הצורך) ומאשרת את ההסכם לנשיאת עוברים, תוך שמירה על שני הצדדים השותפים: ההורים המיועדים והפונדקאית. הועדה עובדת מהר יחסית ומחזירה את התייחסותה בצורה תמציתית וברורה.
אתם, ההורים המיועדים יחד עם הפונדקאית, תוזמנו לחתימה על ההסכם בפני חברי הוועדה. הפרוצדורה היא של 10 דקות, אבל בתחושה זהו יום של חג 🙂 כי מיד לאחר מכן אפשר להתחיל בתהליך הרפואי של הפקדת העובר שלכם ברחם הפונדקאית.